Η αλλαγή φρένων εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης, την ποιότητα του υλικού των φρένων και την κατάσταση άλλων ανταλλακτικών, όπως οι δισκόπλακες, οι αναρτήσεις κ. ά. Στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα υπάρχει ένδειξη στο κατράν για την φθορά των φρένων έτσι ώστε να είμαστε έγκαιρα ενημερωμένοι για την επερχόμενη αλλαγή τους. Όσοι όμως δεν έχουμε νέο αυτοκίνητο,καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας κάποιες ενδείξεις που θα μας οδηγήσουν στην αλλαγή των φρένων.
1. Όταν πατώντας το πεντάλ, φτάνει στο πάτωμα, πρέπει να το ελέγξουμε, κάτι τρέχει. Πιθανόν η τρόμπα φρένου να έχει διαρροή και να χρειάζεται αντικατάσταση. Καλό είναι να αλλάξουμε και τα υγρά του κυκλώματος ώστε να έχουμε σωστότερη λειτουργία.
2. Αν αντίθετα ,έχουμε ένα πεντάλ σκληρό, που δεν πατιέται ,τότε ευθύνεται το σύστημα υδραυλικής υποβοήθησης (σεβρό). Εκεί θα χρειαστεί ή να αντικαταστήσουμε ή να επιδιορθώσουμε. Ο μηχανικός μας θα προτείνει την κατάλληλη λύση.
3. Όταν το πεντάλ πιάνει χαμηλά, αλλά ανταποκρίνεται ακόμη το φρένο, τότε είναι καιρός να σκεφτούμε την αλλαγή των φρένων. Ο οδηγός ξέρει το αυτοκίνητό του και μπορεί να καταλάβει την αλλαγή στο φρενάρισμα ώστε να προετοιμαστεί για το επερχόμενο κόστος.
4. Αν νιώσουμε τρέμουλο στο τιμόνι, ίσως οι δισκόπλακες να έχουν υποστεί ζημιά με αποτέλεσμα να φέρει κραδασμούς στο εσωτερικό , αρκεί να μην συγχέουμε το διακεκομμένο μπλοκάρισμα του ΑΒS,με το τιμόνι που τρέμει. Και τα δύο προέρχονται από πάτημα φρένου, αλλά είναι εντελώς διαφορετική αίσθηση.

Αν αλλάξουμε δισκόπλακες , πρέπει να μπουν και καινούργια τακάκια. Τα φθαρμένα τακάκια, θα κάνουν αμέσως «πατούρα» στις νέες δισκόπλακες ,άρα θα τις φθείρουν γρηγορότερα. Κάθε δύο χρόνια, περίπου και ανάλογα τη χρήση πρέπει να αλλάζουμε και τα υγρά φρένων. Αλλαγή στα τακάκια καλό είναι να γίνεται από 15.000-20.000χιλ. Και να μην ξεχνάμε τον έλεγχο σε κάθε σέρβις του αυτοκινήτου μας.
Όταν οδηγούμε ομαλά, σε φυσιολογικές συνθήκες και χωρίς απότομα φρεναρίσματα, δεν θα χρειαστεί να αλλάζουμε συχνότερα φρένα. Αντίθετα οι απότομη επιτάχυνση, τα νευρικά φρεναρίσματα, το πάτημα συνεχούς φρένου σε κατηφόρες, θα φέρει πιο γρήγορα τη φθορά, άρα και την αλλαγή τους. Όταν φαγωθεί όλο το υλικό των τακακίων μπορεί να ακούσουμε μεταλλικό ήχο , όταν δηλαδή θα ακουμπά το μέταλλο τους, με τις δισκόπλακες. Τότε η αλλαγή πρέπει να είναι άμεση. Δισκόπλακες αλλάζουμε όταν περάσουν 30000-40000χιλ. ανάλογα τη χρήση και μετά από έλεγχο. Αν είμαστε γνώστες ,μπορούμε πιάνοντας την άκρη του δίσκου, να δούμε αν έχει δημιουργηθεί μεγάλη «πατούρα» , και έτσι να δρομολογήσουμε τυχόν αλλαγή.

Ακόμη πιο άμεση αντικατάσταση θα χρειαστεί αν δούμε ρωγμή στους δίσκους μας. Χρήσιμη συμβουλή: όταν είναι πολύ ζεστά τα φρένα να προσέχουμε την επαφή με τα νερά, γιατί η απότομη αλλαγή θερμοκρασίας μπορεί να προκαλέσει ζημιά. 

Πηγή : Antalaktiko.com

https://www.antalaktiko.com/news/kathe-pote-allazo-frena-4-endeixeis-kai-symvoyles